Cariere
08.05.2025 Lista candidaților care au promovat concursul pentru ocuparea funcției de Expert în cadrul Comisiei de experți privind verificarea calității auditurilor energetice
Lista candidaților care au promovat concursul pentru ocuparea funcției de Expert în cadrul Comisiei de experți privind verificarea calității auditurilor energetice:
- Tîrșu Mihai
- Braga Dumitru
- Chiciuc Andrei
23.04.2025. Concurs pentru funcția de Specialist principal al Secției consultanță, comunicare și informare din cadrul IP CNED. Termen limită pentru aplicare: 29 aprilie, 2025, ora 17:00.
Concurs pentru funcția de Specialist principal al Secției consultanță, comunicare și informare din cadrul IP CNED
Scopul general al funcției:
Asigurarea și coordonarea procesului de informare și comunicare eficientă a Centrului Național pentru Energie Durabilă (CNED) cu publicul larg, reprezentanții societății civile și cu mijloacele de informare în masă, în vederea informării operative, veridice și complete a societății despre programele și politicile din domeniul energiei durabile.
Sarcinile de bază ale funcției vacante:
Acordarea de asistență informativă și consultativă persoanelor fizice și juridice, autorităților publice centrale și locale privind:
- Instrumentele și programele de finanțare ale CNED;
- Sursele de energie regenerabilă;
- Energia termică și promovarea cogenerării;
- Performanța energetică a clădirilor;
- Participarea la elaborarea și dezvoltarea materialelor informative și de promovare privind implementarea programelor și politicilor statului în domeniul eficienței energetice și energiei regenerabile;
- Participarea la organizarea campaniilor de informare, sesiuni de instruire și consultare;
- Monitorizarea impactului și eficienței materialelor și activităților de comunicare;
- Redactarea de ghiduri, broșuri, comunicate de presă, materiale video/foto.
Tip de angajare: Perioadă nedeterminată.
Cerințe față de candidați:
Studii:
- Studii superioare de licență în domeniul jurnalism, comunicare sau filologie.
Experiență:
- Minimum 1 an experiență profesională în domeniul comunicării, informării publice sau consultanței.
- Experiența în colaborare cu parteneri de dezvoltare (ex. Banca Mondială, UE, PNUD, etc.) constituie un avantaj.
Competențe și abilități:
- Redactare clară și concisă a materialelor informative pentru diverse categorii de public;
- Experiență în organizarea evenimentelor publice și activităților de consultare;
- Cunoștințe de operare PC (Word, Excel, PowerPoint, navigare Internet);
- Cunoștințe în domeniul tehnologiilor informaționale, SMM, și platforme de editare grafică (Canva, Photoshop etc.);
- Spirit de inițiativă, disciplină, flexibilitate, rezistență la stres și dorință de dezvoltare profesională continuă.
Documente ce urmează a fi prezentate:
- CV în format Europass;
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesionalî și/sau de specializare
- Documentele ce atestă experiența profesională
- Declarația pe propria răspundere privind respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrităţii instituţionale (în cazul în care nu este prima angajare).
- Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Formular 1)
- Declarația pe proprie răspundere (Formular 2)
Termen limită de aplicare: 29 aprilie 2025, ora 17:00
Modalitatea de depunere a documentelor:
- Personal sau prin poștă la adresa: Chișinău, str. Albișoara 38, et.4
- Sau prin e-mail la: office@cned.gov.md
Persoană de contact:
Grimailo Ana, Telefon: 022 499 444, ext. 6
Etapele concursului:
- Evaluarea dosarelor
- Interviul
La interviu vor fi invitate doar persoanele care au trecut de prima etapă. Rezultatele vor fi comunicate prin e-mail sau telefon.
Salariu – de la 18 900 lei brut
23.04.2025. Concurs pentru ocuparea funcției de Șef al Serviciului Sisteme Informaționale și Tehnologia Informației.Termen limită pentru aplicare: 06 mai, 2025, ora 17:00.
Concurs pentru ocuparea funcției de Șef al Serviciului Sisteme Informaționale și Tehnologia Informației
Scopul general al postului
Titularul funcției va fi responsabil de administrarea, dezvoltarea, menținerea și buna funcționare a sistemelor informaționale din cadrul IP CNED. De asemenea, va participa, după caz, la achiziționarea programelor și soluțiilor IT necesare pentru instituție.
Responsabilități principale
- Elaborarea, avizarea și dezvoltarea documentelor de politici, actelor normative și regulamentelor privind sistemele informaționale ale IP CNED.
- Coordonarea și elaborarea conceptelor tehnice, specificațiilor/caietelor de sarcini pentru dezvoltarea sistemelor informaționale, inclusiv în domeniul securității cibernetice.
- Implementarea, gestionarea și mentenanța sistemelor informaționale ale instituției.
- Asigurarea funcționării echipamentelor IT conform standardelor de securitate.
- Analiza sistemului informatic și formularea propunerilor de îmbunătățire prin achiziții de echipamente și servicii IT.
Cerințe pentru candidați
- Studii: Superioare în domeniul tehnologiilor informaționale.
- Experiență: Minimum 2 ani în domeniul IT.
Cunoștințe obligatorii:
- Limba română; limba engleză constituie un avantaj.
- Administrare MS Windows Server, Linux Server, rețele WAN, LAN, Wi-Fi, VPN.
- Configurare și gestionare servere și baze de date.
- Utilizare pachet MS Office, Internet, soluții de securitate cibernetică (Antivirus).
- Cunoștințe despre Drupal, VMware vCloud Director reprezintă un avantaj.
Abilități necesare
- Planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză și sinteză.
- Elaborare de documente și argumentare tehnică.
- Comunicare eficientă și soluționare de probleme.
- Capacitate de instruire și motivare a echipei.
- Condiții specifice pentru ocuparea funcției
- Deținerea cetățeniei Republicii Moldova.
- Capacitate deplină de exercițiu.
- Fără antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
- Fără încetarea contractului individual de muncă în ultimii 5 ani din motive disciplinare.
Dosarul de concurs trebuie să conțină
- CV în format Europass.
- Copia buletinului de identitate.
- Copii ale diplomelor de studii și certificatelor de perfecționare profesională.
- Declarație pe propria răspundere privind respectarea art. 6 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale.
- Documentele ce atestă experiența profesională
- Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Formular 1)
- Declarația pe proprie răspundere (Formular 2)
Modalitatea de aplicare
Dosarele pot fi depuse până la 06 mai 2025, ora 17:00, prin una dintre următoarele metode:
- Personal sau prin poștă la adresa: Chișinău, str. Albișoara 38, etajul 4, MD - 2005
- Prin e-mail: office@cned.gov.md
- Persoană de contact
- Grimailo Ana – telefon: 022499444, ext. 6
Etapele concursului
- Evaluarea dosarelor.
- Interviul (doar candidații selectați vor fi invitați).
Rezultatele vor fi comunicate prin e-mail sau telefon.
Salariu: de la 22 500 lei brut
23.04.2025. Concurs pentru funcția de Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în sectorul Rezidențial din Moldova (FEERM). Termen limită pentru aplicare: 06 mai, 2025, ora 17:00.
Concurs pentru funcția de Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în sectorul Rezidențial din Moldova (FEERM)
Scopul general al funcției
Coordonarea dezvoltării și implementării programului de finanțare FEERM în sectorul rezidențial din Republica Moldova, prin implementarea proiectelor de eficiență energetică și valorificare a surselor regenerabile de energie în clădiri locative, precum și atragerea resurselor financiare naționale și internaționale necesare în acest scop. Titularul funcției va asigura, totodată, promovarea și consolidarea imaginii Centrului, atât la nivel național, cât și internațional.
Sarcinile principale ale funcției
1.Asigurarea conducerii și exercitării managementului eficient al Secției FEERM
- Exercită dirijarea activității Secției în ansamblu, asigură îndeplinirea calitativă a atribuțiilor de serviciu a tuturor colaboratorilor Secției.
- Planifică, organizează, coordonează, monitorizează, evaluează și raportează activitatea Secției luând măsurile necesare în vederea asigurării îndeplinirii cu succes a obligațiunilor sale de serviciu.
2.Coordonarea colaborării cu parteneri, beneficiari și antreprenori pentru implementarea Programului FEERM
- Coordonează activitățile de colaborare cu partenerii de dezvoltare, donatorii și instituțiile financiare naționale și internaționale, în vederea atragerii de resurse financiare.
- Coordonează procesul de colaborare cu beneficiarii Programului FEERM.
- Coordonează procesul de colaborare cu Contractanții care prestează servicii finanțate de Programul FEERM (elaborare documentație de proiect, executarea și supravegherea lucrărilor de construcții).
3.Asigurarea elaborării actelor normative cu privire la activitatea FEERM
- Asigură elaborarea și actualizarea actelor normative interne (produse de finanțare, manuale operaționale, regulamente, proceduri, instrucțiuni, metodologii).
- Asigură elaborarea specificațiilor tehnice pentru contractarea serviciilor și lucrărilor.
- Participă la dezvoltarea, implementarea și monitorizarea cadrului normativ cu privire la eficiența energetică în sectorul rezidențial, în special cu incidență în domeniul instrumentelor și programelor de finanțare aplicate.
4.Oferirea suportului la verificarea calității serviciilor prestate de antreprenori și finanțate din Programul FEERM
- Asigură suportul la verificarea proiectelor tehnice de execuție.
- Asigură suport la verificarea calității lucrărilor de construcții.
5.Asigurarea promovării imaginii IP CNED la nivel național și internațional
- Pregătește informațiile promoționale despre activitatea FEERM.
- Participă în grupuri de lucru, seminare, conferințe, ateliere de lucru, vizite de studiu, expoziții.
6.Coordonarea elaborării și prezentării rapoartelor/informațiilor periodice aferente activității FEERM, conform solicitării
- Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către administrația I.P. CNED și alte subdiviziuni structurale ale IP CNED.
- Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către organele de control/inspecție.
Studii
Superioare de licență în domeniile: energie, construcții și inginerie civilă, economie, finanțe, administrare publică, urbanism și arhitectură. Studiile de masterat sau doctorat în aceste domenii va constitui un avantaj.
Experiență profesională
- Minim 7 ani experiență de muncă în domenii cu activități conexe funcției;
- Minim 2 ani experiență demonstrată în managementul proiectelor de eficiență energetică;
- Experiență aferentă implementării proiectelor de eficiență energetică în sectorul rezidențial constituie un avantaj;
- Experiență de lucru cu partenerii de dezvoltare constituie un avantaj.
Abilități
- Managementul proiectelor: Capacitatea de a coordona proiecte, inclusiv planificarea, monitorizarea și evaluarea acestora.
- Comunicare și negociere: Abilități de prezentare, redactare și negociere cu diverse categorii de parteneri, inclusiv instituții financiare, donatori, autorități publice și beneficiari.
- Analiză și sinteză: Capacitatea de a interpreta date tehnice și economice, de a elabora rapoarte și propuneri de îmbunătățire.
- Tehnologie: Cunoștințe de bază ale instrumentelor digitale de raportare și colaborare (MS Office, Excel).
- Lucru în echipă: Aptitudini interpersonale, capacitate de a motiva și coordona membrii echipei.
Atitudini/Comportamente
Viziune, gândire strategică, leadership, flexibilitate și disponibilitate la schimbare, responsabilitate, punctualitate, corectitudine, capacitate de lucru în condiţii de stres, dorință și posibilitate de asimilare continuă a noilor cunoștințe generale și tehnice.
Condiții aferente funcției
- Cetățenia Republicii Moldova.
- Cunoștințe excelente ale limbii române (scriere și comunicare verbală). Cunoașterea limbilor rusă și engleză la nivel minim B1.
- Capacitate deplină de exercițiu.
- Studii corespunzătoare funcției.
- În ultimii 5 ani, să nu fi fost reziliat contractul individual de muncă din motive disciplinare.
- Fără antecedente penale pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
Documente necesare pentru aplicare
- CV în format Europass.
- Copia buletinului de identitate.
- Declarație pe propria răspundere privind respectarea legislației integrității instituționale, conform prevederilor legale (dacă nu este prima angajare).
Termen de aplicare: 06 mai 2025, ora 17:00
Modalitatea de depunere a documentelor
- Personal sau prin poștă: Chișinău, str. Albișoara 38, etajul 4, MD - 2005
- E-mail: office@cned.gov.md
- Persoană de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6
________________________________________
Etapele concursului
1.Evaluarea dosarelor – Verificarea îndeplinirii cerințelor de către candidați.
2.Interviul – Se vor califica doar candidații care corespund cerințelor din prima etapă.
Notă: vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile de participare.
Salariu: de la 25 200 lei brut
02.04.2025 Concurs prelungit pentru funcția de specialist principal al Secției consultanță, comunicare și informare din cadrul IP CNED. Termen limită pentru aplicare: 14 aprilie, 2025, ora 17:00.
Concurs prelungit pentru funcția de specialist principal al Secției consultanță, comunicare și informare din cadrul IP CNED
Scopul general al funcției:
Asigurarea și coordonarea procesului de informare, consultare și comunicare eficientă a Centrului Național pentru Energie Durabilă cu entitățile guvernamentale și nonguvernamentale, cu publicul larg și cu reprezentanții societății civile în vederea promovării activităților Centrului prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă.
Sarcinile de bază ale funcției vacante
- Facilitarea accesului publicului larg la informația oficială din cadrul autorității prin plasarea pe pagina-web oficială a informațiilor clare, explicite referitor la activitatea CNED;
- Crearea și actualizarea conținutului pentru site-ul oficial și alte platforme digitale ale instituției.
- Realizarea, editarea și publicarea de imagini și fotografii pentru promovarea activităților CNED.
- Redactarea și diseminarea materialelor informative, inclusiv comunicate de presă, articole și postări pe rețelele sociale.
- Participarea la organizarea evenimentelor publice și conferințelor de presă
- Elaborarea răpunsurilor la solicitările de informație recepționate din partea mass-media;
- Monitorizarea publicațiilor mass-media ce țin de domeniu și raportarea rezultatelor monitorizării;
- Evaluarea eficienței campaniilor de comunicare prin indicatori de performanță.
- Colaborarea cu echipe de design pentru dezvoltarea materialelor promoționale (afișe, broșuri, videoclipuri).
- Utilizarea de aplicații digitale pentru editare grafică și producție de conținut.
- Oferirea de suport altor departamente în elaborarea mesajelor și strategiilor de comunicare.
Tip de angajare: Perioadă nedeterminată.
Studii: Studii superioare de licență în domeniul jurnalism, comunicare și filologie.
Experiență:
Minim 1 an experiență profesională în domeniu.
Experiență de lucru în domeniul consultanței și cu partenerii de dezvoltare (Banca Mondială, Comisia Europeană, PNUD, CPM, etc.) constituie un avantaj.
Abilități:
Competențe în elaborarea și redactarea materialelor informative, comunicatelor, articolelor etc. în mod clar, concis și adaptate publicului. Experiență în administrarea rețelelor sociale, actualizarea website-urilor și utilizarea instrumentelor de marketing digital. Familiaritate cu instrumente precum Canva, Adobe Photoshop sau alte programe similare pentru creare de vizualuri. Competențe în gestionarea și coordonarea de proiecte multiple simultan și de a adapta mesajele în funcție de publicul țintă. Se solicită, de asemenea, competențe interpersonale puternice, capacitatea de a lucra în echipă și de a menține relații eficiente cu partenerii externi.
Atitudini/comportamente:
Responsabilitate, punctualitate, corectitudine, capacitate de lucru în condiţii de stres, dorință și posibilitate de asimilare continuă a noilor cunoștințe generale și tehnice.
Condiții aferente funcției:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcția respectivă;
- în ultimii 5 ani nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
Documente ce urmează a fi prezentate:
- CV în formatul Europass;
- Copia buletinului de identitate;
- Declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 6 alin. (2) din Legea nr. 325 din 23 decembrie 2013 privind evaluarea integrităţii instituționale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
T
ermen de aplicare: 14 aprilie 2025, ora 17:00.
Modalitatea de depunere a documentelor:
- Personal sau prin poștă la adresa: Chișinău, str. Albișoara 38, etajul 4, MD-2005;
- e-mail: office@cned.gov.md.
Persoana de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6.
Concursul se va desfășura în două etape:
- Evaluarea dosarelor;
- Interviul.
La interviu vor fi invitate doar persoanele care au trecut cu succes de prima etapă.
Rezultatele concursului vor fi comunicate prin e-mail/telefon.
27.03.2025 Concurs prelungit de angajare pentru funcția vacantă de Șef al Serviciului sisteme informaționale și tehnologia informației. Termen limită pentru aplicare: 09 aprilie, 2025, ora 17:00.
Concurs prelungit de angajare pentru funcția vacantă de Șef al Serviciului sisteme informaționale și tehnologia informației
Scopul general al postului:
Administrarea, dezvoltarea, menținerea și asigurarea funcționării sistemelor informaționale din cadrul IP CNED.
Sarcinile de bază ale funcției vacante:
- Asigurarea activităților de elaborare, avizare și dezvoltare a documentelor de politici, proiecte de acte normative, regulamente, documente interne cu privire la dezvoltarea și operaționalizarea sistemelor informaționale specifice activității IP CNED;
- Asigurarea și coordonarea activităților de elaborarea a conceptelor tehnice, specificațiilor tehnice/caiete de sarcini în domeniul dezvoltării sistemelor informaționale specifice activității IP CNED inclusiv pe partea securității informaționale;
- Coordonarea activităților de implementare, operaționalizare, gestionare și mentenanță a sistemelor informaționale ale IP CNED, inclusiv pe partea securității informaționale;
- Asigurarea menținerii la parametri funcționali a tehnicii de calcul a IP CNED în conformitate cu cerințele impuse de standardele de securitate;
- Efectuarea analizei sistemul informatic al IP CNED și identificarea modalităților de îmbunătățire a acestuia, prin înaintarea propunerilor de achiziții de echipamente de calcul, software, servicii IT și accesorii.
Tip de angajare: Perioadă nedeterminată.
Studii: Studii superioare de profil în domeniul tehnologiilor informaționale.
Experiență: Experiență de muncă minim 2 ani în domeniul Tehnologiilor Informaționale.
Cunoştinţe:
Cunoașterea obligatorie a limbii de stat. Posedarea limbii engleze constituie un avantaj.
Operare la calculator, MS Windows Server, Linux Server, administrarea rețelei WAN, LAN, WIFI, VPN; programarea și configurarea serverelor, gestionarea serverelor și bazelor de date, pachetul de programe MS Office, Internet, Antivirus, Drupal, VMware vCloud Director, etc.
Abilități: Abilităţi de lucru cu informaţia, planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine şi a echipei, soluționare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.
Atitudini/comportamente: Planificare, organizare, coordonare, instruire, control, de lucru cu informaţia, de organizare, de elaborare a documentelor, de prezentare, de instruire, motivare, mobilizare de sine, soluţionare de probleme, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.
Condiții aferente funcției:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcția respectivă;
- în ultimii 5 ani nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
Documente ce urmează a fi prezentate:
- CV în formatul Europass;
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare;
-Declaraţia pe propria răspundere cu privire la faptul că, pe durata activităţii la locurile de muncă precedente, nu a încălcat prevederile art. 6 alin. (2) din Legea nr. 325 din 23 decembrie 2013 privind evaluarea integrităţii instituționale, cu excepţia cazurilor cînd persoana se încadrează în cîmpul muncii pentru prima dată.
Termen de aplicare: 09 aprilie, 2025 ora 17:00.
Modalitatea de depunere a documentelor:
- Personal sau prin poștă la adresa:Chișinău, str. Albișoara 38, etajul 4, MD-2005;
- E-mail: office@cned.gov.md.
Persoana de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6.
Concursul se va desfășura în două etape:
- Evaluarea dosarelor;
- Interviul.
La interviu vor fi invitate doar persoanele care au trecut cu succes de prima etapă.
Rezultatele concursului vor fi comunicate prin e-mail/telefon.
27.03.2025 Concurs prelungit de angajare pentru funcția de Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în Sectorul Rezidențial (FEERM) . Termen limită pentru aplicare: 09 aprilie, ora 17:00.
Concurs prelungit de angajare pentru funcția de Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în Sectorul Rezidențial (FEERM)
Scopul general al funcției
Coordonarea dezvoltării și implementării programului de finanțare FEERM în sectorul rezidențial din Republica Moldova, prin implementarea proiectelor de eficiență energetică și valorificare a surselor regenerabile de energie în clădiri locative, precum și atragerea resurselor financiare naționale și internaționale necesare în acest scop. Titularul funcției va asigura, totodată, promovarea și consolidarea imaginii Centrului, atât la nivel național, cât și internațional.
Sarcinile principale ale funcției
1. Asigurarea conducerii și exercitării managementului eficient al Secției FEERM
- Exercită dirijarea activității Secției în ansamblu, asigură îndeplinirea calitativă a atribuțiilor de serviciu a tuturor colaboratorilor Secției.
- Planifică, organizează, coordonează, monitorizează, evaluează și raportează activitatea Secției luând măsurile necesare în vederea asigurării îndeplinirii cu succes a obligațiunilor sale de serviciu.
2. Coordonarea colaborării cu parteneri, beneficiari și antreprenori pentru implementarea Programului FEERM
- Coordonează activitățile de colaborare cu partenerii de dezvoltare, donatorii și instituțiile financiare naționale și internaționale, în vederea atragerii de resurse financiare.
- Coordonează procesul de colaborare cu beneficiarii Programului FEERM.
- Coordonează procesul de colaborare cu Contractanții care prestează servicii finanțate de Programul FEERM (elaborare documentație de proiect, executarea și supravegherea lucrărilor de construcții).
3. Asigurarea elaborării actelor normative cu privire la activitatea FEERM
- Asigură elaborarea și actualizarea actelor normative interne (produse de finanțare, manuale operaționale, regulamente, proceduri, instrucțiuni, metodologii).
- Asigură elaborarea specificațiilor tehnice pentru contractarea serviciilor și lucrărilor.
- Participă la dezvoltarea, implementarea și monitorizarea cadrului normativ cu privire la eficiența energetică în sectorul rezidențial, în special cu incidență în domeniul instrumentelor și programelor de finanțare aplicate.
4. Oferirea suportului la verificarea calității serviciilor prestate de antreprenori și finanțate din Programul FEERM
- Asigură suportul la verificarea proiectelor tehnice de execuție.
- Asigură suport la verificarea calității lucrărilor de construcții.
5. Asigurarea promovării imaginii IP CNED la nivel național și internațional
- Pregătește informațiile promoționale despre activitatea FEERM.
- Participă în grupuri de lucru, seminare, conferințe, ateliere de lucru, vizite de studiu, expoziții.
6. Coordonarea elaborării și prezentării rapoartelor/informațiilor periodice aferente activității FEERM, conform solicitării
- Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către administrația I.P. CNED și alte subdiviziuni structurale ale IP CNED.
- Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către organele de control/inspecție.
Studii
Superioare de licență în domeniile: energie, construcții și inginerie civilă, economie, finanțe, administrare publică, urbanism și arhitectură. Studiile de masterat sau doctorat în aceste domenii va constitui un avantaj.
Experiență profesională
- Minim 7 ani experiență de muncă în domenii cu activități conexe funcției;
- Minim 2 ani experiență demonstrată în managementul proiectelor de eficiență energetică;
- Experiență aferentă implementării proiectelor de eficiență energetică în sectorul rezidențial constituie un avantaj;
- Experiență de lucru cu partenerii de dezvoltare constituie un avantaj.
Abilități
- Managementul proiectelor: Capacitatea de a coordona proiecte, inclusiv planificarea, monitorizarea și evaluarea acestora.
- Comunicare și negociere: Abilități de prezentare, redactare și negociere cu diverse categorii de parteneri, inclusiv instituții financiare, donatori, autorități publice și beneficiari.
- Analiză și sinteză: Capacitatea de a interpreta date tehnice și economice, de a elabora rapoarte și propuneri de îmbunătățire.
- Tehnologie: Cunoștințe de bază ale instrumentelor digitale de raportare și colaborare (MS Office, Excel).
- Lucru în echipă: Aptitudini interpersonale, capacitate de a motiva și coordona membrii echipei.
Atitudini/Comportamente
Viziune, gândire strategică, leadership, flexibilitate și disponibilitate la schimbare, responsabilitate, punctualitate, corectitudine, capacitate de lucru în condiţii de stres, dorință și posibilitate de asimilare continuă a noilor cunoștințe generale și tehnice.
Condiții aferente funcției
- Cetățenia Republicii Moldova.
- Cunoștințe excelente ale limbii române (scriere și comunicare verbală). Cunoașterea limbilor rusă și engleză la nivel minim B1.
- Capacitate deplină de exercițiu.
- Studii corespunzătoare funcției.
- În ultimii 5 ani, să nu fi fost reziliat contractul individual de muncă din motive disciplinare.
- Fără antecedente penale pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
Documente necesare pentru aplicare
- CV în format Europass.
- Copia buletinului de identitate.
- Declarație pe propria răspundere privind respectarea legislației integrității instituționale, conform prevederilor legale (dacă nu este prima angajare).
Termen de aplicare: 09 aprilie 2025, ora 17:00
Modalitatea de depunere a documentelor
- Personal sau prin poștă: Chișinău, str. Albișoara 38, et. 4, MD - 2005
- E-mail: office@cned.gov.md
- Persoană de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6
Etapele concursului
- Evaluarea dosarelor – Verificarea îndeplinirii cerințelor de către candidați.
- Interviul – Se vor contacta doar candidații care corespund cerințelor din prima etapă.
Notă: vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile de participare.
27.03.2025 Concurs pentru funcția de expert în cadrul Comisiei de experți privind verificarea calității auditurilor energetice. Termen limită pentru aplicare: 10 aprilie, ora 17:00.
Concurs pentru funcția de expert în cadrul Comisiei de experți privind verificarea calității auditurilor energetice
Context general
Instituția Publică Centrul Național pentru Energie Durabilă (în continuare Centru) anunță concurs pentru selectarea membrilor Comisiei de experți care vor efectua verificarea calității auditurilor energetice efectuate de către auditorii energetici calificați și înregistrați în Registrul auditorilor energetici instituit și deținut de către Centru în conformitate cu prevederile secțiunii a 2-a din Regulamentul cu privire la auditorii energetici și auditul energetic aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 676/2020 (în continuare - Regulament).
Pentru asigurarea calității auditurilor energetice efectuate de către auditorii energetici calificați și înregistrați în Registrul electronic al auditorilor energetici, Centrul prin intermediul Comisiei de experți, efectuează din oficiu verificarea calității auditurilor energetice prin completarea Formularelor de verificare a conformității, pentru fiecare categorie de calificare, astfel încât de la fiecare auditor energetic să fie supus verificării calității cel puțin un audit energetic efectuat individual sau la elaborarea căruia a participat în calitate de membru al echipei.
În cadrul procedurii de verificare a calității auditurilor energetice Centrul urmărește verificarea a cel puțin 5% din totalul auditurilor energetice efectuate anual pentru fiecare categorie de calificare conform pct. 9 din Regulamentul aprobat prin HG 676/2020 și conformarea auditorilor energetici șablonului de audit energetic aferent fiecărei categorii de calificare aprobate de către IP CNED la elaborarea auditurilor energetice.
Totodată, în conformitate cu cerințele Ghidului privind verificarea calității auditurilor energetice elaborat și aprobat de Centru în conformitate cu prevederile Regulamentului, pentru asigurarea verificării calității auditurilor energetice Centrul instituie o Comisie formată din 3 experți cu o experiență profesională/didactică minimă de 10 ani în domeniul energetic.
Sarcina de bază reprezintă verificarea calității auditurilor energetice în conformitate cu prevederile Ghidului privind verificarea calității auditurilor energetice.
Sarcinile specifice:
- Analiza datelor prezentate în auditul energetic, atât de intrare, cât și de proiect;
- Evaluarea și analiza detaliată a valorilor și rezultatelor prezentate în auditul energetic;
- Evaluarea metodologiilor utilizate de către auditorii energetici la calculul consumului de energie, economiilor și identificarea măsurilor de eficiență energetică;
- Completarea formularelor de evaluare a calității auditurilor energetice;
- Comunicarea la necesitate cu auditorii energetici;
- Luarea deciziei și argumentarea acesteia referitor la calitatea auditului energetic;
- Întocmirea în comun cu ceilalți membri ai comisiei a raportului final privind procedura de verificare a auditurilor energetice și prezentarea rezultatelor la IP CNED.
Livrabile:
- Formulare de evaluare detaliată de bază;
-Formulare de evaluare detaliată suplimentare (după caz);
- Prezentare rezultate a procesului de verificare a auditurilor energetice (la sediul IP CNED);
- Procese-verbale privind verificarea calității auditurilor energetice (după caz);
- Raportul final al Comisiei de experți privind procedura de verificare a calității auditurilor energetice;
- Prezentarea rezultatelor procedurii de verificare a calității auditurilor energetice către IP CNED și auditorilor energetici cu recomandări generale privind neconformitățile identificate.
Experiență:
- Profesională/didactică de cel puțin 10 ani în domeniul energetic sau conex;
- În implementarea proiectelor în domeniul eficienței energetice de cel puțin 5 ani;
- În elaborarea materialelor didactice, ghidurilor, instrucțiunilor privind implementarea proiectelor în domeniul eficienței energetice – minim 1 (unu) material elaborat în calitate de autor/coautor;
- Similară în evaluarea/verificarea auditurilor energetice și/sau documentației tehnice;
- De participare în calitate de formator la cursuri/instruiri în domeniul eficienței energetice, performanței energetice a clădirilor (se va considera un avantaj).
Cunoștințe:
În domeniul specific de activitate:
- Procedura de efectuare a auditului energetic;
- Operarea cu documentele normative în construcții;
- Limba engleză - intermediar/avansat (constituie un avantaj) .
În domeniul digital:
Pachet Microsoft Office - utilizator avansat.
Abilități/Competențe personale:
Capacitate de analiză și sinteză, capacitate de lucru în echipă și relaționare interumană, spirit de echipă, capacitate de a lua decizii, de a-și asuma responsabilități, planificare și organizare a timpului de muncă și respectarea termenelor, abilități bune de comunicare scris/oral.
Tip de angajare: Contract de prestare serviciu;
Condiții de participare la concurs:
- Deține cetățenia Republicii Moldova;
- Posedă limba română la nivel avansat;
- Are capacitate deplină de exercițiu;
- Are studii superioare de profil energetic și/sau tehnic specifice domeniului;
- În ultimii 5 ani nu i-a fost reziliat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- O bună cunoaștere a legislației și cerințelor aferente domeniului auditului energetic;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
La depunerea inițială a dosarului este necesar de prezentat CV-ul în format Europass;
Ulterior se vor solicita documente suplimentare ce vor confirma experiența și documentele necesare pentru semnarea contractului, conform listei de mai jos:
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare și alte documente confirmative relevante;
- Documente ce atestă experiența profesională în domeniu:
- Copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2020;
- Copia documentelor care confirmă participarea în activitate de verificare a auditurilor energetice și/sau documentației tehnice (copia contractelor anterior executate);
- Declarația pe propria răspundere referitor la antecedente penale și fiscale, și că documentele și datele furnizate în dosarul depus sunt adevărate.
Dosarele de înscriere se depun în termen de 15 zile calendaristice din data publicării anunțului în perioada: 27 martie 2025 – 10 aprilie 2025, ora 17:00.
Modalitatea de depunere a documentelor:
Email: office@cned.gov.md (cu mențiunea: Expert verificare calitate RAE)
Coordonate de contact: Grimailo Ana , telefon: 022499444 ext. 8, mobil: 078714369
Concursul se va desfășura în două etape:
- Evaluarea dosarelor;
- La interviu vor fi invitate doar persoanele care au trecut cu succes prima etapă. Rezultatele concursului vor fi comunicate prin e-mail/telefon.
21.03.2025 Concurs de angajare pentru funcția de specialist principal în cadrul Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în Sectorul Rezidențial (FEERM). Termen limită pentru aplicare: 04 aprilie, ora 17:00.
Funcția: Specialist principal al Fondului pentru Eficiență Energetică în sectorul rezidențial al Moldovei
Context general
Fondul pentru Eficiență Energetică în sectorul rezidențial al Republicii Moldova (FEERM) are misiunea de a implementa politica de stat în domeniul eficienței energetice, performanței energetice a clădirilor fondului locativ și valorificării surselor de energie regenerabilă. Instituția urmărește atragerea și gestionarea resurselor financiare pentru finanțarea proiectelor de eficientizare energetică a clădirilor rezidențiale (blocuri locative și case individuale de locuit), cît și asigurarea implementării acestor proiecte, contribuind astfel la un mediu durabil și la reducerea impactului schimbărilor climatice.
Scopul general al postului
Asigurarea expertizei tehnice în procesul de pregătire, implementare și monitorizare post-implementare a proiectelor de eficientizare energetică în clădirile rezidențiale din țară.
Responsabilități principale
- Comunicarea și colaborarea cu antreprenorii care prestează servicii și lucrări finanțate din Programul FEERM, cât și cu beneficiarii, în vederea implementării proiectelor de eficientizare energetică a clădirilor rezidențiale , inclusiv prin vizite pe teren.
- Elaborarea specificațiilor tehnice pentru contractarea serviciilor și lucrărilor finanțate din Programul FEERM.
- Acordarea asistenței tehnice la elaborare e și verificarea calității documentației de proiect (inclusiv devize pentru lucrări) pentru implementarea proiectelor de eficientizare energetică a clădirilor rezidențiale .
- Verificarea calității lucrărilor de construcții din cadrul proiectelor de eficientizare energetică a clădirilor rezidențiale..
- Sprijin în procesul de management financiar și monitorizarea implementării Programului FEERM.
- Pregătirea informațiilor și rapoartelor aferente domeniului de activitate executat, în conformitate cu solicitarea conducătorului direct sau administrației instituției.
- Oferirea de suport în monitorizarea post-implementare a Programului FEERM.
Cerințe pentru candidați
Studii:
- Superioare de licență în domeniile: construcții și inginerie civilă, urbanism și arhitectură.
- Deținerea atestării pentru proiectare sau verificare calitate a lucrărilor în domeniul construcțiilor va constitui un avantaj.
Experiență:
- Minim 3 ani de experiență profesională în domeniul construcției clădirilor.
Cunoștințe:
- Legislația națională și standardele în domeniul construcțiilor și performanței energetice a clădirilor.
- Limba română – nivel avansat (scris/vorbit).
- Cunoașterea limbilor rusă și engleză la nivel intermediar constituie un avantaj.
- Utilizare avansată a pachetului Microsoft Office.
Competențe și abilități:
- Capacitate de analiză și sinteză;
- Abilități de comunicare, negociere și convingere;
- Capacitate de lucru în echipă;
- Luare de decizii și asumarea responsabilității;
- Organizare eficientă a timpului și respectarea termenelor;
- Rezistență la sarcini repetitive și flexibilitate;
- Adaptabilitate la schimbare și orientare spre dezvoltare profesională continuă.
Condiții de eligibilitate
- Cetățean al Republicii Moldova;
- Posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică în limitele stabilite de lege;
- Capacitate deplină de exercițiu;
- Studii conforme cu cerințele postului;
- În ultimii 5 ani, nu a avut contractul individual de muncă încetat din motive disciplinare;
- Fără antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- Deține permis de conducere categoria B.
Tip de angajare:
- Perioadă nedeterminată.
Documente necesare pentru aplicare
- CV în format Europass;
- Copia buletinului de identitate;
- Declarație pe propria răspundere privind respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale, cu excepția cazurilor în care persoana se încadrează pentru prima dată în câmpul muncii.
Termen limită pentru aplicare: 04 aprilie 2025
______________________
Modalitatea de depunere a documentelor
- Personal sau prin poștă la adresa: Chișinău, str. Alecu Russo 1, bloc A1, et. 10, MD-2068;
- Prin e-mail la adresa: office@cned.gov.md.
Persoană de contact:
- Grimailo Ana
- Telefon: 022 499 444, ext. 6
Desfășurarea concursului
Concursul va avea loc în două etape:
- Evaluarea dosarelor;
- Interviul (doar pentru candidații selectați în prima etapă).
Rezultatele concursului vor fi comunicate prin e-mail sau telefon.
12.03.2025 Concurs prelungit de angajare pentru funcția de Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în Sectorul Rezidențial (FEERM) . Termen limită pentru aplicare: 17 martie, ora 17:00.
Concurs prelungit de angajare pentru funcția de Șef al Secției Fondul pentru Eficiență Energetică în Sectorul Rezidențial (FEERM)
Scopul general al funcției
Coordonarea dezvoltării și implementării programului de finanțare FEERM în sectorul rezidențial din Republica Moldova, prin implementarea proiectelor de eficiență energetică și valorificare a surselor regenerabile de energie în clădiri locative, precum și atragerea resurselor financiare naționale și internaționale necesare în acest scop. Titularul funcției va asigura, totodată, promovarea și consolidarea imaginii Centrului, atât la nivel național, cât și internațional.
Sarcinile principale ale funcției
1. Asigurarea conducerii și exercitării managementului eficient al Secției FEERM
- Exercită dirijarea activității Secției în ansamblu, asigură îndeplinirea calitativă a atribuțiilor de serviciu a tuturor colaboratorilor Secției.
- Planifică, organizează, coordonează, monitorizează, evaluează și raportează activitatea Secției luând măsurile necesare în vederea asigurării îndeplinirii cu succes a obligațiunilor sale de serviciu.
2. Coordonarea colaborării cu parteneri, beneficiari și antreprenori pentru implementarea Programului FEERM
- Coordonează activitățile de colaborare cu partenerii de dezvoltare, donatorii și instituțiile financiare naționale și internaționale, în vederea atragerii de resurse financiare.
- Coordonează procesul de colaborare cu beneficiarii Programului FEERM.
- Coordonează procesul de colaborare cu Contractanții care prestează servicii finanțate de Programul FEERM (elaborare documentație de proiect, executarea și supravegherea lucrărilor de construcții).
3. Asigurarea elaborării actelor normative cu privire la activitatea FEERM
- Asigură elaborarea și actualizarea actelor normative interne (produse de finanțare, manuale operaționale, regulamente, proceduri, instrucțiuni, metodologii).
- Asigură elaborarea specificațiilor tehnice pentru contractarea serviciilor și lucrărilor.
- Participă la dezvoltarea, implementarea și monitorizarea cadrului normativ cu privire la eficiența energetică în sectorul rezidențial, în special cu incidență în domeniul instrumentelor și programelor de finanțare aplicate.
4. Oferirea suportului la verificarea calității serviciilor prestate de antreprenori și finanțate din Programul FEERM
- Asigură suportul la verificarea proiectelor tehnice de execuție.
- Asigură suport la verificarea calității lucrărilor de construcții.
5. Asigurarea promovării imaginii IP CNED la nivel național și internațional
- Pregătește informațiile promoționale despre activitatea FEERM.
- Participă în grupuri de lucru, seminare, conferințe, ateliere de lucru, vizite de studiu, expoziții.
6. Coordonarea elaborării și prezentării rapoartelor/informațiilor periodice aferente activității FEERM, conform solicitării
- Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către administrația I.P. CNED și alte subdiviziuni structurale ale IP CNED.
- Coordonează și elaborează rapoarte solicitate de către organele de control/inspecție.
Studii
Superioare de licență în domeniile: energie, construcții și inginerie civilă, economie, finanțe, administrare publică, urbanism și arhitectură. Studiile de masterat sau doctorat în aceste domenii va constitui un avantaj.
Experiență profesională
- Minim 7 ani experiență de muncă în domenii cu activități conexe funcției;
- Minim 2 ani experiență demonstrată în managementul proiectelor de eficiență energetică;
- Experiență aferentă implementării proiectelor de eficiență energetică în sectorul rezidențial constituie un avantaj;
- Experiență de lucru cu partenerii de dezvoltare constituie un avantaj.
Abilități
- Managementul proiectelor: Capacitatea de a coordona proiecte, inclusiv planificarea, monitorizarea și evaluarea acestora.
- Comunicare și negociere: Abilități de prezentare, redactare și negociere cu diverse categorii de parteneri, inclusiv instituții financiare, donatori, autorități publice și beneficiari.
- Analiză și sinteză: Capacitatea de a interpreta date tehnice și economice, de a elabora rapoarte și propuneri de îmbunătățire.
- Tehnologie: Cunoștințe de bază ale instrumentelor digitale de raportare și colaborare (MS Office, Excel).
- Lucru în echipă: Aptitudini interpersonale, capacitate de a motiva și coordona membrii echipei.
Atitudini/Comportamente
Viziune, gândire strategică, leadership, flexibilitate și disponibilitate la schimbare, responsabilitate, punctualitate, corectitudine, capacitate de lucru în condiţii de stres, dorință și posibilitate de asimilare continuă a noilor cunoștințe generale și tehnice.
Condiții aferente funcției
- Cetățenia Republicii Moldova.
- Cunoștințe excelente ale limbii române (scriere și comunicare verbală). Cunoașterea limbilor rusă și engleză la nivel minim B1.
- Capacitate deplină de exercițiu.
- Studii corespunzătoare funcției.
- În ultimii 5 ani, să nu fi fost reziliat contractul individual de muncă din motive disciplinare.
- Fără antecedente penale pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
Documente necesare pentru aplicare
- CV în format Europass.
- Copia buletinului de identitate.
- Declarație pe propria răspundere privind respectarea legislației integrității instituționale, conform prevederilor legale (dacă nu este prima angajare).
Termen de aplicare: 17 martie 2025, ora 17:00
Modalitatea de depunere a documentelor
- Personal sau prin poștă: Chișinău, str. Alecu Russo 1, bloc A1, et. 10, MD - 2068
- E-mail: office@cned.gov.md
- Persoană de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6
Etapele concursului
- Evaluarea dosarelor – Verificarea îndeplinirii cerințelor de către candidați.
- Interviul – Se vor califica doar candidații care corespund cerințelor din prima etapă.
Notă: vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile de participare.
Pagini |